Tuesday 17 February 2009

Snabbt ska det gå.

Min (sista) sportlov tillbringades så här:

Måndag: Träffade Anna och Felix för att hämta Anúna-biljetterna. Gick sedan till Biscuit nära Hagakyrkan med Felix för fika. Vi blev besvikna =/
Tisdag: Besökte ungdomsmottagningen och sedan träfade jag E.
Onsdag: Slapp dag. Kommer inte ihåg vad jag gjorde. Läxor, tror jag.
Torsdag: Firade anti-Valentine's med Anna, Charmaine och Annas kusin Erika. De kom hem till mig för en snabb lunch, sedan stack vi in till stan för lite shopping (fruitless, unfortunately. Or maybe fortunately, considering the money I need to save up for this year.) Anna, Erika och jag svängde förbi G Chocolat efter window-shoppandet innan vi gick hem för att fräscha upp oss för en kväll ute. Kim och födelsedagsbarnet Sarah hoppade senare in i kön till Sticky som vi stog och frös i, men eftersom Sarah hade en flaska champagne i väskan var vi tvungna att gå till ett annat ställe. Det blev en lugn men rolig kväll på The Queen och sedan Burger King :)
Fredag: Fick för mig att jag behövde köpa några grejer så Mabel och jag bestämde oss för sushilunch och shoppingrunda på Frölunda Torg. På vår spårvagnshållplats kom vi på att Asienköket har stängt under sportlovet(!) så vi hoppade på nästa spårvagn på väg in till stan. Lunchade på Asienköket i Nordstan och sedan shopping. Gick hem med fynd från Monki (deras rea är verkligen skitbra!)
Lördag: Slö dag och stressig kväll. Började jobba 20:00 och kom hem 04:30!
Söndag: Seg dag med inget gjort.

Nu har skolan börjat igen och som vanligt fick jag nästan inga läxor gjort under lovet, även om jag hade lovat mig själv att jag skulle vara produktiv. Snacka om lathet. x) I guess I'll be paying for my laziness... A couple of days of intense stress with the project report? Yes please. (But, one reaps what one sows.)

På tal om det här med shopping. Jag har märkt att mitt shoppingsug växer för varje dag. Not good! Jag tänker mycket på vad jag vill ha (i.e. clothes, pretty heels and gadgets) och inte lika mycket på vad jag behöver (i.e. new school bag and a proper pair of shoes for spring-wear). Jag lägger också ganska mycket pengar på fika utan att känna ångest. Basically I'm consuming a lot more, and doing it almost without care, even if I know I can't afford it. Förr har jag varit väldigt sparsam och försiktig med vart jag lägger pengarna, men inte längre so it seems. Vilken dålig timing, säger jag bara! Ekonomisk recession, många utgifter, planerade resor... My newly developed shopping habits couldn't have surfaced during a worse year. *thumbs up* Will make a somewhat detailed list of expenses in next post.

(Köpte denna snygga BH:n igår till full pris... Fan att jag missade Kapp-ahls Room for Change-kampanj by one freakin' day!)

1 comment:

  1. Yeah, we need to actually get further into Sticky that the wardrobe sometime because that was kind of lame.

    ReplyDelete