Tuesday 27 January 2009

Många grejer på gång, men inget gjort ändå...?

Visst är det jätteskönt att man har en sådan slapp schema nu, men lite sorligt att jag inte kommer se klasskamraterna lika ofta. Det hade jag inte ens tänkt på tills efter vår korta skoldag idag.

Hursomhelst har jag bestämt mig (i sista minuten) att jag ska med på klassresan. Vi hade bestämt att vi ska till Barcelona i 6 dagar, men de billiga biljetter som vi skulle boka igår visade sig tagit slut. So now what? Förslaget är att vi bestämmer imorgon om vi är villiga att lägga ut yttligare 500SEK för bara flygbiljetten för att sedan leta efter en billigare hostel att bo på. Sounds like a plan tycker jag, men jag tänker inte lägga ut mer än de extra 500 spänn på biljetten (alltså 1700SEK totalt för biljetten).

Efter resan blir det prom, sedan studenten. Gud vad tiden rinner iväg.

(Preview of my prom dress!)

Mina planer inför 2009-2010 ser för tillfället ut såhär:
  1. Hitta jobb/jobba deltid.
  2. Ta de kurser som behövs för att komma in på Education-programmet i Skottland.
  3. Skrapa ihop nog pengar för en resa någonstans, någon gång med en kompis.
  4. (Om det finns tid och pengar) Gå på bartendingkurs.
Jag får ångest när jag tittar på listan. D8 Men mer än så vågar jag inte planera.

No comments:

Post a Comment