Friday 23 January 2009

Unusual day.

Idag sörjde klassen Faranaks bror som omkom igår kväll i Mölndal under en skottlossningsdrama. Helt sjukt att sånt kan hända.

(Rest in peace.)


Förutom det så har dagen varit lugn. Efter en tidig lunch gick Anna, Felix och Charm till G Chocolat som vanligt och jag svängde förbi Hvitfeldtska för att hälsa på Kim i en timme eller så innan jag stack till caféet. Efteråt bestämde Anna, Charm och jag att vi skulle shoppa med Alex, Mabel och hennes kompis Lovisa. Vår mission: get Alex to wear clothes that fit him.

Efter several outfits på H&M hittade vi något enkelt och snyggt som är true to Alexs personliga stil. Mission accomplished :)

(Nice... men inte outfiten vi valde.)


Vi hade också en side mission när Anna och jag släpade Charm till Din Sko: make Charmaine start wearing heels/boots/something else than sneakers. Hon gillade stövlarna hon provade på och har bestämt sig att börja ha på sig dem under våren.

(Mission two accomplished.)


Det blev inga köp för mig idag, men hann förbi Gina Tricot (haha, tänker på Annika och Julia nu xD) innan de stängde - ska nog tillbaks imorgon för att fynda lite. Vill också förbi Emmaus och Remanns vid Järntorget och kolla vad de har in stock.

Just det - jag letade runt efter de perfekta skorna till min balklänning (photo up soon!) idag. De första var ett par gladiatorpumps från Bianco.

(Såna, fast i guld)


Snygga, men inte prom material direkt. Oh well. Andra paret var guld- och vita pumps från Scorett - skitsnygga och på rea! Men de hade inte någon par kvar i min storlek :(


No comments:

Post a Comment